Pankkitunnukset

Pankkitunnukset ovat sähköinen henkilötodistuksesi ja allekirjoituksesi Danske Bankin verkkopankissa ja asiakaspalvelussa, sekä muissa verkkopalveluissa. Ne ovat henkilökohtaiset, eikä niitä saa luovuttaa kenenkään muun käyttöön.

Pankkitunnuksilla voit myös maksaa ostoksiasi verkossa ja tunnistautua useiden muiden palveluntarjoajien verkkopalveluissa.

Pankkitunnukset muodostuvat


Saat ensimmäiset pankkitunnukset vain käymällä henkilökohtaisesti Danske Bankin konttorissa. Ota mukaasi passisi.


Ensimmäinen, kertakäyttöinen salasana on voimassa 30 päivää. Kirjaudu tänä aikana verkkopankkiin ja vaihda salasanasi. Salasanan vaihdon voit tehdä ainoastaan verkkopankissa. Salasanaksi voit valita mieleisesi nelinumeroisen luvun.

 

Ottaessasi käyttöön Danske ID -tunnistussovelluksen, luot itsellesi erillisen nelinumeroisen PIN-koodin. Jatkossa avaat tällä koodilla Danske ID:n. Huomaathan, että kyseessä on pankkitunnuksista erillinen salasana. Pankkitunnustesi käyttäjätunnus ja salasana säilyvät ennallaan.

Voit käyttää pankkitunnuksiasi pankin sähköisissä palveluissa, kuten verkko- ja mobiilipankissa. Lisäksi voit käyttää tunnuksiasi verkkokaupoissa verkkomaksuun ja luottokorttimaksujen vahvistamiseen (3d secure). Pankkitunnuksia voi käyttää myös sähköisessä asioinnissa eri viranomaisten ja palveluntarjoajien palveluihin tunnistautuessa (esim. Kela, Verohallinto, Omakanta, puhelinoperaattorit jne.).

Tunnistautumisen avulla varmistetaan henkilöllisyytesi, ja voit asioida verkossa turvallisesti.

 

Verkkopankin ja puhelinpalvelun käytön esto

Jos epäilet pankkitunnustesi (käyttäjätunnus,salasana ja/tai tunnuslukulaite/Danske ID -sovellus) joutuneen ulkopuolisen haltuun, estä niiden käyttö viipymättä lukitsemalla pankkitunnukset. Tämän jälkeen verkkopankkia ja puhelinpalvelua ei voi käyttää tunnuksillasi.


Toimi jollakin seuraavista tavoista:

Tee käytön esto verkkopankissa 24 h

  • Kirjaudu verkkopankkiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Valitse sivulla, jolla turvakorttiasi kysytään valikosta ’Lukitse pankkitunnukset’. Napsauta ’Lukitse’- painiketta. Palvelun käyttö edellyttää, että muistat käyttäjätunnuksen ja salasanan tai
  • Kirjaudu verkkopankkiin normaalisti. Valitse verkkopankissa valikosta 'Omat asetukset' > 'Pankkitunnukset'. Napsauta ’Lukitse pankkitunnukset’ -painiketta. Palvelun käyttö edellyttää, että muistat käyttäjätunnuksen ja salasanan ja sinulla on turvakorttisi.


Soita automaattiseen puhelinpalveluun 24 h

  • Henkilöasiakkaat: 0200 2581 (6 snt/min + pvm/mpm)
  • Yritysasiakkaat: 0200 1580 (39 snt/min + pvm/mpm)
  • Ellet ole sopinut pikatunnistuksesta, tarvitset käyttäjätunnuksesi ja salasanasi. Valitse ’Turvapalvelut’ näppäilemällä ’5’. Jatko-ohjeet kuulet puhelun edetessä.


Soita Danske Bankin 24 h sulkupalveluun numeroon 0200 2585 (pvm/mpm). Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi.

Soita henkilökohtaiseen asiakaspalveluun numeroon 0200 2580 (pvm/mpm). Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi. Palvelu on käytössäsi arkisin klo 8 - 20.

Soita Verkkopankin Asiakastukeen numeroon 0200 2589 (pvm/mpm). Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi. Palvelu on käytössäsi arkisin klo 8 - 20.

Käy Danske Bankin konttorissa konttorin aukioloaikana. Kerro, että haluat sulkea pankkitunnuksesi.

Kun olet lukinnut tunnuksesi, saat uudet tunnukset sekä palvelut uudelleen käyttöösi vain asioimalla henkilökohtaisesti Danske Bankin konttorissa.

Etsi lähin Danske Bankin konttori

Tutustu tarkemmin

Tule asiakkaaksemme!
Ota yhteyttä, avataan sinulle sopivat palvelut. Huomaat, miten helppoa se on.

Tule asiakkaaksi
Ota yhteyttä
0200 2580

Chattaa kanssamme

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Säästäminen ja sijoittaminen Lainat Tilit, kortit ja pankkitunnukset

 

 

Ota yhteyttä

Soita meille Varaa aika neuvotteluun
  • Sijoituslinja
    0200 2000
  • Uudet asiakkaat
    0100 1580

Löydä meidät

Löydä lähin konttori

Usein kysyttyä

Tileistä Korteista Palveluistamme